Rabu, 7 Mac 2012

123 Bangkit: Polis beri ‘lampu hijau’

KOTA KINABALU, 7 Mac: Bela Tabah Rakyat Sabah (Tabah) hari ini memberitahu Himpunan 123 Bangkit pada Isnin depan telah mendapat ‘lampu hijau’ oleh pihak polis.

Pengerusinya, Hisammuddin Sulaiman berkata, kebenaran itu daripada Ketua Polis Kota Kinabalu, ACP Ahmad Sofi Zakaria dalam satu perjumpaan di sini, kelmarin.

“Kami telah mendapat maklum balas dan pandangan positif mengenai perhimpunan ini dan lampu hijau yang diberikan itu adalah sesuatu yang baik untuk rakyat Sabah menyuarakan pandangan,” katanya dalam satu sidang media.


Menurut beliau, beberapa pertubuhan politik tempatan turut menyatakan pedndirian positif dengan memberi sokongan terhadap himpunan tersebut.

“Himpunan ini turut mendapat respons positif terutama dari parti-parti politik PAS, DAP, PKR, SAPP serta beberapa NGO dan badan sukarela yang lain. Ini satu perkembangan yang baik,” ujarnya.

Ketika ditanya mengenai bilangan kehadiran semasa himpunan tersebut, beliau memberi keyakinan bahawa sasaran 5,000 orang akan tercapai.

“Kita memberi keyakinan, sasaran menghimpunkan 5,000 orang akan tercapai.

Perhimpunan 123 Bangkit yang akan diadakan di kawasan lapang berhampiran Anjung Selera, dekat Wisma Innoprise, Isnin depan juga bakal diadakan di luar negara termasuk United Kingdom  dan Timur Tengah.

“Himpunan ini akan diadakan serentak di seluruh negara termasuk di luar negara. Ramai anak-anak Sabah yang berada di luar sana, mereka mahu ikut serta sebagai tanda sokongan terhadap rakyat Sabah,” jelas beliau.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top