Sabtu, 12 Disember 2009

PENDIRIAN PEMUDA PAS TERHADAP KENYATAAN YB NGA KOR MING BERKENAAN ISU MASJID


KENYATAAN MEDIA
10hb Disember 2009

DEWAN PEMUDA PAS PUSAT
PARTI ISLAM SE-MALAYSIA (PAS)


Dewan Pemuda PAS Pusat memandang serius kenyataan akhbar yang telah di buat oleh Ahli Parlimen Taiping, YB Nga Kor Ming apabila membandingkan perbelanjaan kerajaan membina masjid dan mendesak kerajaan memberi peruntukan lebih besar kepada rumah ibadat bukan Islam.

Pemuda PAS amat menghormati kebebasan beragama yang diperuntukkan oleh perlembagaan selaras dengan prinsip kebebasan beragama yang dipegang oleh Islam. Pemuda PAS juga yakin prinsip Kepercayaan Kepada Tuhan akan menghasilkan warganegara yang baik melalui pegangan agama yang mantap. Justeru Pemuda PAS menyokong sebarang usaha untuk mendekatkan penganut-penganut semua agama untuk mengamalkan agama masing-masing.

Pemuda PAS sangat mengambil berat terhadap isu-isu yang menyentuh sensitiviti agama dan perkauman. Kami meminta semua pihak menghormati kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan pada masa yang sama kami menghormati hak-hak beragama semua rakyat Malaysia.

Justeru itu Pemuda PAS akan mengadakan perjumpaan dengan YB Nga Kor Ming untuk mendapatkan penjelasan sebenar terhadap isu ini.

Kamaruzaman Muhamad
Setiausaha
Dewan Pemuda PAS Pusat

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top