Jumaat, 17 April 2009

Liqa’ Bersama Ust. Hafiz Nordin di PPPNS

Sumber dari: http://inksensei.wordpress.com/

dsc01391edited1

Baru-baru ini berlangsung satu perjumpaan dengan Ust. Hafiz Nordin (Ketua Pemuda PAS P.Pinang) di PPPNS. Banyak maklumat yang dikongsi bersama, terutamanya tentang perkembangan pemuda di sana dan lain-lain.

Antaranya, beliau menjelaskan bagaimana PASTI di sana menjadi wadah untuk bersama & berdamping dengan masyarakat, di mana melalui aktiviti-aktivitinya membuka hubungan secara terus dengan rakyat. Selain PASTI, sekolah rendah agama mereka juga mendapat sambutan termasuklah dari golongan profesional yang menghantar anak-anak mereka belajar di sana. Mengenai hal yang sama, Ust. Hafiz juga meluahkan rasa hati beliau dimana dari segi pengorbanan, kita masih perlu mempertingkatkannya lagi, terutamanya dari segi kebajikan ahli & pemantapan organisasi kita untuk lebih berkesan kepada masyarakat.

Mengenai Pemuda PAS P. Pinang, Ust. Hafiz menjelaskan bahawa Pemuda P. Pinang berfungsi sebagai check & balance yang gigih walaupun mendapat banyak tentangan daripada Pusat melalui polis yang berlagak seperti *komunis dalam negara demokrasi. Mengenai Pakatan Rakyat pula, Ust. Hafiz menyatakan harapan & meminta kita berdoa mohon pimpinan-pimpinan dalam PR seperti Lim Guan Eng kembali kepada Islam.

Ust. Hafiz menjelaskan bahawa UMNO sedang menuju kehancuran disaat orang mula yakin dengan PAS yang tidak terlibat dengan budaya lompat parti, rasuah dsb.

Ust. Hafiz juga kagum dengan keazaman pemuda PAS dalam dakwah, terutamanya dalam amar makruf nahi mungkar. Beliau bersama pemuda di sana yang risau dengan gejala maksiat yang semakin berleluasa telah melakukan beberapa tindakan pro-aktif dengan turun padang. Sebagai contoh, menentang maksiat bentuk baru seperti kes hi-dance yang nyata mengalakkan pendedahn aurat, percampuran antara lelaki & perempuan, selain menggalakkan budaya hedonism.

Selain itu, Pemuda di sana turut membuka rumah perlindungan & pemulihan untuk remaja wanita bermasalah iaitu Rumah Upaya Daya & Harapan Ar-Rahman atau RAUDHAH.

Dalam pesannya beliau menyatakan kita mesti terus turun berdakwah bersama masyarakat samada sebagai individu, parti, atau NGO. Beliau sendiri turut mempromosikan ESQ sebagai satu cara untuk membantu pesertanya untuk berubah menjadi lebih baik dengan izin Allah.

*perkataan bergaris adalah dari penulis

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top