Ahad, 19 April 2009

Kursus Pengurusan Pasti Pantai Barat


Satu kursus pengurusan PASTI yang melibatkan lebih 30 pentadbir, pengurus dan AJK PASTI seluruh Pantai Barat Sabah telah diadakan salah sebuah lokasi terkemuka di Bandaraya Kota Kinabalu hari ini.


Kursus setengah hari itu telah mendedahkan kepada peserta perkara yang berkait dengan pengurusan kewangan dan pentadbiran PASTI. Sebanyak tiga kertas kerja dibentangkan oleh tiga tokoh-tokoh yang berkaliber dalam pengurusan PASTI.


img_11581Pengarah PASTI Pantai Barat Sabah, Cikgu Abd Hamid Abu Bakar (gambar) ketika ditemui selepas kursus berkenaan menjelaskan, objektif kursus itu diadakan adalah untuk memberi pendedahan kepada pengurus, setiausaha dan bendahari PASTI tentang kaedah pengurusan PASTI yang lebih berkesan sebagai pusat pembelajaran pra sekolah.


“Apa yang diharap selepas ini, seluruh AJK PASTI akan lebih berperanan untuk meningkatkan kualiti pengurusan PASTI di tempat masing-masing”, katanya.


Sementara itu, peserta-peserta kursus berkenaan yang datang dari pelbagai daerah termasuk Kudat, Pitas, Kota Marudu, Kota Belud, Beaufort, Keningau, Papar, Kota Kinabalu, Putatan dan Sepanggar rata-rata memuji dan berterima kasih atas usaha baik pengurusan PASTI Pantai Barat Sabah mengadakan kursus berkenaan.


Salah seorang peserta kursus, Ust Mustaqim Aling berpendapat pembentangan kertas-kertas kerja sepanjang setengah hari itu merupakan satu anjakan baru kepada semua mudir @ pengurus-pengurus PASTI.


“Apa yang diketengahkan oleh pembentang, bagi kami dari PASTI Kota Belud adalah suatu yang baru, kerana mungkin pendedahan seumpama ini tidak pernah diadakan (kepada pengurus PASTI). Ini adalah satu perkembangan yang baik dan kami berharap akan ada susulan selepas daripada ini”.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top