Isnin, 11 Mac 2013

PAS Sabah Sumbang Kepada Keluarga Polis Terkorban

KOTA KINABALU: Badan Perhubungan PAS Negeri Sabah hari ini menghulurkan sumbangan kepada balu Allahyarham Sarjan Mejar Baharin Hamit yang terkorban dalam serangan hendap oleh sekumpulan lelaki bersenjata ketika operasi di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabtu lalu.

Sumbangan tersebut disampaikan oleh Naib Ketua Muslimat PAS Sabah, Faizah Antong di rumah Allahyarham di Kampung Darau, dekat Menggatal di sini pagi tadi.

Turut serta ke rumah Allahyarham adalah Pesuruhjaya PAS Sabah, Aminuddin Aling dan beberapa pimpinan PAS Sabah bagi memberikan sokongan moral kepada keluarga Allahyarham.

Baharin, 50, dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sabah, mula bertugas sebagai anggota polis pada tahun 1984, meninggalkan seorang balu, Sumiati Suarah, 40 dan dua anaknya Mohd Izzat, 16 dan Nur Izzaty, 11 tahun.

Lima lagi yang terkorban ialah ialah Supritendan Ibrahim Lebar dari Bukit Aman, Asisten Supritendan Michael Padel Sano dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Semporna, Sarjan Aziz Sarikun dari Pasukan Gerakan Am (PGA) Tawau, Koperal Salam Tongiran (IPD Tawau) dan Lans Koperal Mohd. Azrul Tukiran (PGA Tawau).

Badan Perhubungan PAS Negeri Sabah merakamkan ucapan takziah kepada keluarga pegawai dan anggota polis yang terkorban dalam insiden di Lahad Datu dan Semporna.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top