Khamis, 8 Oktober 2009

PAS Beri Sumbangan Kepada Mahasiswa UMS

Kota Kinablu, 18 Oktober - Seramai lebih kurang 7 orang mahasiswa UMS menerima sumbangan berbentuk keperluan hari raya sempena aidilfitri yang bakal menjelang tiba tidak lama lagi.

Majlis yang diadakan di pejabat Dewan Pemuda PAS tersebut turut melibatkan mahasiswa semenanjung yang tidak balik berhari raya pada tahun ini. Menariknya, salah seorang daripada mereka merupakan mahasiswa yang baru memeluk Islam pada tahun 2008.

Ayuni Ahya Robert Abdullah merupakan seorang mahasiswa tahun pertama UMS dalam bidang perubatan. Anak kelahiran bumi Kionsom ini memeluk Islam setelah mendapat penerangan yang cukup indah tentang Islam ketika berada di Matrikulasi Labuan. Ibu bapa beliau dan adik beradik yang lain masih kekal dalam agama Kristian.

Ketika majlis sumbangan tersebut, beliau mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Dewan Pemuda PAS kerana begitu prihatin dengan nasib saudara seagama. Beliau juga menyarankan agar lebih banyak program sebegini dianjurkan terutamanya kepada golongan saudara baru.


Sementara itu, Bendahari Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah Sdr Khairul Yusri Jusof selesai menyampaikan sumbangan tersebut berkata, Dewan Pemuda sangat prihatin dengan nasib sesetengah mahasiswa UMS yang berasal daripada keluarga yang berpendapatan rendah.

"kita sangat prihatin dengan keadaan mereka yang berasal dari keluarga yang sederhana kerana faktor kewangan mereka tidak dapat berhari raya bersama keluarga di kampung, ujar beliau.

oleh : Bayugunung

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top