Jumaat, 14 Oktober 2011

Pemuda Pakatan Rakyat Sabah demo bantah penutupan jalan


KOTA KINABALU, 14 Okt: Pemuda Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini menganjurkan demonstrasi bagi membantah penutupan jalan pintas ke Sabah Medical Center (SMC) dari Jalan Lintas susur masuk melalui Jalan Bersatu 1, petang tadi.

Demonstrasi berkenaan diketuai Pemuda DAP Negeri Sabah, Jenz Wong dan diadakan di lokasi berhampiran persimpangan Jalan Lintas-Jalan Bersatu 1, dekat sini.


Mereka berbuat demikian selepas mendapat keluhan pengguna jalan raya yang terpaksa melalui jalan utama untuk menuju SMC.


Kira-kira 50 pemimpin dan ahli parti-parti komponen PR menyertai demonstrasi yang bermula jam 3 petang tadi dan berakhir setengah jam kemudian.


Antara barisan kepimpinan yang hadir adalah  Ketua Pemuda PAS Sabah, Saudara Lahirul Latigu; Ketua Penerangan Pemuda PAS Sabah, Saudara Mohd Julfikar Abd Mijan; Pemuda DAP Negeri, Jenz Wong, wakil-wakil daripada Pemuda PAS Sabah, wakil Pemuda DAPSY, wakil Angkatan Muda Keadilan (AMK) dan para penyokong ketiga-tiga parti.
 
“Pemuda PAS akan bersama-sama pemuda Pakatan Rakyat dalam memperjuangkan hak-hak akyat terutama yang melibatkan isu kemudahan untuk rakyat,” kata Lahirul Latigu.

Demonstrasi aman itu bersurai tanpa sebarang insiden tidak diingini berlaku.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top