Selasa, 7 September 2010

PAS diterima baik masyarakat di pedalaman Sabah


Keningau
: Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat Ustaz Azman Shapawi bersama jawatankuasa PAS Keningau melakukan ziarah ke Hospital Daerah Keningau baru-baru ini.

Aktiviti ziarah yang pertama kali diadakan itu disertai oleh lebih kurang 20 orang rombongan PAS Keningau untuk mengedarkan juadah berbuka puasa kepada pesakit-pesakit di Hospital berkenaan.

Kehadiran rombongan tersebut disambut gembira oleh pesakit-pesakit yang pertama kali berkenalan dengan aktivis PAS dan meraka sangat berbesar hati menerima sumbangan daripada jawatankuasa PAS Keningau.

“Sambutan daripada pesakit-pesakit dan kakitangan disini begitu menggalakkan, kata Ustaz Azman Shafawi.

Justeru, beliau menolak dakwaan sesetengah pihak yang melabel PAS hanya sesuai disemenanjung dan tidak mampu memikat hati masyarakat di sini yang terdiri dari pelbagai kaum.

“Saya yakin PAS lebih mudah diterima oleh masyarakat di Sabah jika aktiviti sebegini dipertingkatkan dari masa ke semasa, tambah beliau lagi.

Beliau juga menggesa kepada para ustaz agar turun bersama masyarakat disini untuk menyebarkan ilmu memandangkan suasana sangat memerlukan mereka.

Pada program yang berlainan, Ustaz Azman turut menyampaikan sebuah generator kepada jawatankuasa surau kg Lingkudau berdekatan sini.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top