Rabu, 8 September 2010

Hanya PAS dan PR Pilihan Tarbaik Rakyat Sabah

Keningau: Hanya PAS dan Pakatan Rakyat sahaja pilihan terbaik kepada masyarakat di Sabah untuk membela mereka keluar daripada kemunduran pendidikan dan kemiskinan, kata Ketua Penerangan PAS Sabah Sdr Hisamudin Sulaiman.

Beliau yang juga YDP PAS Keningau berkata demikian selesai menziarahi beberapa buah kampung sekitar Keningau untuk menghulurkan sumbangan sempena Aidilfitri yang semakin hampir.

Akibatnya kata beliau, ramai dikalangan anak-anak tempatan khususnya di kawasan pedalaman tidak mendapat kemudahan pendidikan yang sewajarnya dan sudah tentu kanak-kanak ini akan ketinggalan dari arus pembangunan.

Selain itu, Hisamudin juga menyangkal dakwaan kononnya Umno-Bn adalah pembela kepada masyarakat Islam di Sabah.



YDP Keningau hulur sumbangan di Kg Batu Luguyan


“pengalaman kami ketika masuk ke kampung-kampung disini, keadaan suraunya sangat daif dan tiada kelas-kelas fardhu ain untuk mendidik masyarakat disini yang kebanyakkannya adalah golongan muallaf”

Ketika berkunjung ke kampung Batu Luguyan rombongan PAS keningau menerima pujian daripada Pengerusi Masjidnya iaitu Sdr Abdul Khirun. Katanya, beliau yakin hanya perjuangan PAS sahaja yang mampu membimbing mereka kepada konsep Islam yang syumul.

“baru kami tahu masih ada pihak yang boleh membimbing kami kepada Islam yang betul dan kami akan membantu sedaya yang mungkin termasuk dalam PRU-13 nanti, kata Sdr Abdul Khirun.

Sebagai tanda sokongan penduduk kampung, 9 borang keahlian PAS diserahkan kepada Sdr Hisamudin.

Antara kampung yang turut diziarahi sempena Ramadan ini iaitu Kampung Lingkudau dan Kampung Simpang Empat Kabatang dekat Sook yang majoritinya penduduk beragama Islam yang juga terpinggir jauh daripada arus pembangunan.


YDP PAS Keningau mengedarkan sekampit beras di kg simpang empat kabatang


Pada program ziarah di Kampung Simpang Empat Kabatang, Hisamudin telah menyampaikan sumbangan hasil kutipan daripada orang ramai seperti sejadah, sekampit beras, Al quran, dan duit raya manakala di Kampung Lingkudau, sumbangan yang diberikan seperti kipas, pembesar suara dan sejadah.


YDP PAS Keningau edar sekampit beras di kg Lingkudau

“kami berharap sumbangan yang tidak seberapa ini dapat meringankan beban mereka menyambut hari raya memandangkan harga barang yang melambung tinggi, jelas Hisamudin.

Kepada orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan, boleh masukkan ke akaun Maybank PAS Kawasan Keningau: 560090001060

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top