Ahad, 25 Julai 2010

Konsep Pakatan Rakyat Adil Untuk Semua


Kota Kinabalu, 20 Julai : Wakil Parlimen Baling YB Ustaz Taib Azamuddin menyeru kepada semua ahli Pakatan Rakyat dan masyarakat di Sabah agar memahami misi sebenar pembentukan Pakatan Rakyat yang bertujuan mengembalikan semula hak bernegara dan prinsip keadilan dalam sistem demokrasi di Negara ini.

Beliau berkata demikian dalam ceramah umum Pakatan Rakyat yang diadakan di Dewan Utama SM kian Kok Likas baru-baru ini.

Jelasnya lagi, terdapat usaha yang berterusan daripada Umno-Bn untuk memberikan gambaran yang buruk terhadap perjuangan Pakatan Rakyat yang berjaya menyatukan tiga parti politik pembangkang utama Negara walaupun terdapat perbezaan dari segi prinsip.

“ Negara Islam yang dilaungkan oleh PAS sebelum ini menuntut supaya perlunya ditegakkan semula keadilan sejagat dan pengembalian hak rakyat yang selama ini di rosakkan oleh pemerintahan Umno-Bn”

Hal ini katanya, sudah dapat diterima oleh parti komponen Pakatan Rakyat yang lain khususnya DAP yang sebelum ini kurang jelas berkenaan isi kandungan Negara Islam itu sendiri ditambah pula dengan provokasi memburuk-burukkan perlaksanaan Negara Islam oleh Umno-Bn.

“Alhamdulillah melalui politik muafakat ini kita dapat menjalin kerjasama yang baik dan ini telah memberikan ruang yang luas untuk PAS berdakwah kepada rakan-rakan Pakatan yang non muslim”

Turut memberikan ucapan pada malam tersebut iaitu Ketua Majlis Pimpinan Tertinggi PKR Sabah Sdr Thamrin Jaini, Ahli Parlimen kota Kinabalu YB Dr Hiew King Chiew dan Adun Sri Tanjung YB Jimmy Wong.

Rata-rata masyarakat cina yang non-muslim berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh YB Ustaz Taib Azamuddin dan mereka percaya masyarakat cina Sabah tidak perlu lagi takut dengan penampilan ekstrim ulama seperti yang digembar-gemburkan oleh media Umno-Bn.

Selain itu Ustaz Taib Azamuddin juga sempat menziarahi balu bekas Yang Di-Pertua PAS Sepanggar almarhum Ustaz Nahar Hj Mantamin dan menghulurkan sedikit bantuan untuk membantu meringankan beban mereka sekeluarga.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top