Isnin, 29 Mac 2010

PAS Kota Belud Seru 'Tinggalkan Umno'

Kota Belud, 20 Mac : PAS Kota Belud seusai melakukan ziarah ke sekitar Kampung Kesapang sekali lagi mengulangi gesaannya agar seluruh masyarakat disana menolak barisan nasional pada piliharaya umum akan datang.



Program Ziarah ini dianggotai oleh Timbalan Pesuruhjaya Sabah Ustaz Aminudin Aling, Yang Dipertua PAS Kota Belud Ustaz Mustakim Aling , bekas calon adun Tempasuk Ustaz Awang Laiman, unit amal dan muslimat Kota Belud.

Kenyataan ini berdasarkan bukti bahawa barisan nasional telah gagal membangunkan daerah tersebut ke tahap yang lebih baik.



Jelas sekali barisan nasional gagal membawa perubahan kepada masyarakat di sekitar kawasan ini kerana kemudahan asas seperti air, elektrik dan jalan raya masih berada ditahap yang menyedihkan, kata Ustaz Aminuddin Aling.

“masih terdapat rumah-rumah yang menggunakan air perigi yang digali sendiri untuk kegunaan seharian serperti memasak, mandi dan kegunaan lain”




Sudah tentu dunia luar akan terkejut melihat apa yang berlaku di Kota Belud kerana keadaan ini tidak sepatutnya berulang sesudah 52 tahun umur kemerdekaan Negara ini, ujar beliau kesal.

Sementara itu, Ustaz Awang Laiman menempelak sikap angkuh pemimpin barisan nasional kerana begitu berani mendabik dada sebagai juara rakyat sedangkan masih ramai lagi rakyat yang hidup melarat dan tidak terbela nasib mereka khususnya di Sabah.

Beliau berkata, banyak projek-projek besar yang kononnya akan dilaksanakan di daerah ini untuk membantu meningkatkan tahap kualiti masyarakat disini tapi sehingga ke hari ini pekan kota belud pun masih digelar pekan koboi.

Pada program ziarah tersebut, Ustaz Awang Laiman meluangkan masa menghulurkan sedikit bantuan kebajikan berbentuk keperluan seharian seperti beras dan pakaian.

“kita sangat sedih kerana kebanyakkan mereka yang kami temui merupakan golongan kurang bernasib baik yang terdiri daripada ibu tunggal, golongan kurang upaya dan anak yatim, tambah beliau.

“kebanyakkan mereka memang layak dan sudah beberapa kali memohon untuk mendapatkan bantuan daripada jabatan kebajikan tetapi tidak tahu apakah puncanya mereka tidak mendapat sesenpun daripada pihak yang berkenaan”

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top