Isnin, 20 Januari 2014

Sabah Indah dan Subur Untuk Kerja Dakwah - Khalil

KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua Pemuda PAS Malaysia, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, bumi Sabah begitu indah dan subur untuk kerja-kerja dakwah.

Beliau menyatakan demikian menerusi facebook selepas lima hari meluangkan masa bersama-sama dengan sahabat-sahabat seperjuangan di negeri itu.

“Sebelum pulang, saya berpesan kepada mereka bahawa saya berasa 'irihati' dengan mereka yang mempunyai komitmen yang tinggi untuk melakukan kerja-kerja jihad dakwah dengan penuh pengorbanan,” tulisnya.

Katanya, mereka sanggup bersusah-payah ke sana ke mari melalui jalan-jalan yang penuh berliku, meredah hutan belantara dan bukit bukau untuk menghidupkan program-program jamaah PAS.

Ini, tambah beliau khususnya apabila mengingatkan hadis Nabi s.a.w yang mafhumnya; penat lelah, langkah-langkah orang yang berjihad, naik turun gunung dan bukit, hatta debu-debu yang melekat pada tubuh mereka digantikan dengan pahala yang melimpah ruah di akhirat kelak.

“Semoga Allah mengurniakan keikhlasan di atas amalan yang kita lakukan. Teruskan perjuangan wahai sahabat-sahabatku,” tulis beliau selanjutnya.

1 Pesan Ditinggalkan :

IBU TUTI TKI SINGAPUR berkata...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

Catat Ulasan

 
back to top