Ahad, 25 November 2012

Pejabat PAS Kota Kinabalu di baling telur dan batu

 (KOTOR... kesan telur pada pintu pejabat)

KOTA KINABALU: Seorang kakitangan Pejabat Pemuda PAS Negeri Sabah terkejut apabila mendapati pintu dan papan tanda pejabat berkenaan dibaling telur serta diconteng dengan perkataan kesat awal pagi kelmarin.

Kejadian itu disedari kira-kira jam 8.30 pagi ketika kakitangan tersebut ingin membuka pejabatnya.

Ketua Pemuda PAS Sabah, Lahirul Latigu percaya perbuatan membaling telur dan melemparkan batu itu dilakukan sesetengah pihak yang kurang menyenangi tindakan PAS yang agresif melawan kezaliman yang diperlakukan oleh pihak tertentu.

“Kita sendiri berasa kurang selesa bila diperlakukan sebegini. Perbuatan ini langsung tidak menunjukkan moral yang tinggi di kalangan individu mahupun parti yang terkesan akibat tindakan agresif yang dilakukan oleh PAS sejak akhir-akhir ini,” katanya dalam  satu kenyataan, kelmarin.

Bagaimanapun Lahirul berkata, beliau tidak mengesyaki pihak yang terbabit dan tidak berhasrat untuk melaporkan perbuatan berkenaan kepada pihak polis.

“Kali ini kita maafkan mereka, supaya mereka benar-benar menginsafi bahawa perbuatan mereka ini adalah yang tidak bermoral,” ujarnya.


PAS Sepanggar

Sementara itu, pejabat PAS Kawasan Sepanggar turut dipecahkan cermin apabila dibaling objek keras awal pagi kelmarin.

Kejadian yang mengejutkan kakitangan pejabat berkenaan yang sedang tidur itu bagaimanapun tidak mendatangkan sebarang kecederaan.

Ketua Pemuda PAS Kawasan Sepanggar, Saifuddin Ahmad berkata, ini merupakan kejadian pertama yang berlaku setelah pejabat berkenaan beroperasi sejak dua tahun yang lalu.

Beliau berkata, wakilnya telah membuat laporan polis di Balai Polis Alamesra berhubung perkara berkenaan.

1 Pesan Ditinggalkan :

Kee Ryna Syuhadah Kee Mohamad Yasin berkata...

Adalah org2 yg dengki n x puas hati yg buat kerja2 x berfaedah ni....

Catat Ulasan

 
back to top