Jumaat, 29 Oktober 2010

Bn Tidak Bersungguh Kemuka Calon Wibawa untuk Rakyat





Batu Sapi
- Barisan nasional tidak bersungguh-sungguh meletakkan calon yang berwibawa untuk membela masyarakat di Batu Sapi, kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Sabah Hj Hamzah Abdullah.


Perlantikan Puan Linda Thien Thau Lien dari Parti Bersatu Sabah di P185 Batu Sapi hanya sebagai alat untuk meraih simpati pengundi atas kematian mendiang Edmund Chong, bekas ahli perlimen Batu Sapi yang terlibat dengan satu kemalangan, kata Hamzah.


"Kita bersimpati keatas beliau kerana masa berkabung untuk mendiang suami beliau belum habis tapi BN telah menggunakan kesempatan ini untuk meraih undi"


Tambah Hamzah, Calon BN tersebut tidak fasih berbahasa Melayu maka bagaimana hendak mendengar permasalahan rakyat dan menyelesaikan secara berkesan.


Majoriti pengundi Batu Sapi adalah pengundi melayu Islam dan hidup dalam di bawah paras kemiskinan, ini memerlukan seorang calon yang benar-benar mampu membawa mereka keluar daripada masalah yang ada sekarang ini, tegas beliau.


Selain itu katanya, langkah Barisan nasional mahu menyeragamkan harga barang di Batu Sapi hanya sekadar gula-gula kepada kepada masyarakat Batu Sapi.

Pengumuman oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu mendedahkan betapa tidak prihatinnya pemimpin Bn-Umno terhadap kesusahan yang dialami pengundi Batu Sapi selama ini.

Mengapa baru sekarang diumumkan persoal Hamzah, sedangkan masyarakat melayu Islam di Batu Sapi sebelum ini kebanyakkannya hidup sebagai buruh kasar dan nelayan.

Begitu juga dengan SAPP yang begitu kuat melaungkan autonomi untuk orang sabah kata Hamzah, sebaliknya calon merekalah yang pernah menjadi Ketua Menteri Sabah sebelum ini mempunyai rekod buruk dengan menjual tanah-tanah milik rakyat kepada kroni dan syarikat-syarikat besar.

Justeru, calon yang dikemukakan oleh Pakatan Rakyat merupakan calon yang paling sesuai
kerana mempunyai wibawa untuk membawa masalah rakyat ke Parlimen.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top