Khamis, 11 Februari 2010

PAS Kota Belud Bantu Keluarga Susah



Kota Belud, 6 Februari – Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Belud, Ustaz Mustakim Aling mengetuai ziarah satu keluarga yang terletak di kampung Tapukan II, Rampaian Laut.

Kali ini, beliau bersama rombongan lajnah Kebajikan PAS Kawasan kota Belud menziarahi seorang pesara tentera, Bakrin Said yang hanya bergantung kepada tanaman sara diri untuk meneruskan kehidupan sehari-hari.

Rombongan seramai 10 orang ini mengambil masa hampir 2 jam perjalanan untuk sampai ke tempat yang di tuju daripada pekan Kota Belud.

Menurut Pakcik Bakrin, sekiranya mereka kehabisan beras, ubi kayu menjadi ganti untuk mengisi perut.

“Selepas bersara dari pada tentera, kehidupan keluarga saya agak menyedihkan kerana tiada bantuan diterima dari pihak kerajaan”

“Saya sangat bersyukur dengan kehadiran PAS kerana dapat membantu meringankan beban yang saya tanggung,ujar beliau lagi.

Ustaz Mustakim berkata, PAS Kawasan melalui lajnah kebajikan akan meneruskan aktiviti ziarah dan menyampaikan sumbangan berbentuk keperluan seharian kepada golongan yang memerlukan di sekitar daerah Kota Belud.

“mengikut data yang kami perolehi, masih terdapat banyak lagi golongan kurang bernasib baik seperti golongan muallaf, ibu tunggal dan anak yatim tidak mendapat bantuan sepatutnya oleh pihak kerajaan”

Selain itu katanya, ini menggambarkan bahawa PAS bukan sahaja parti politik semata-mata, tetapi juga PAS adalah sebuah badan kebajikan dan dakwah yang prihatin terhadap kesusahan rakyat.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top