Khamis, 8 Oktober 2009

Pertemuan Ukhwah Anak Sabah & Sarawak





Kota Kinabalu, 9 Sept - Pengarah Jabatan Hal Ehwal Sabah dan Sarawak DPP Pusat, Ustaz Anuar Ali mengingatkan anak Sabah dan Sarawak yang menyambung pelajaran di semenanjung agar tidak lupa bahawa mereka merupakan amanah yang besar terhadap keluarga dan masyarakat.


Sehubungan dengan itu, satu perjumpaan bersama anak Sabah dan Sarawak di perantauan akan diadakan di Taman Melewar pada 13 September 2009 bermula pada jam 10.00 pagi dan dijangkan tamat pada jam 2.00 petang.


Ustaz Anuar Ali menyatakan tujuan pertemuan tersebut antaranya untuk mengeratkan ukhwah diantara Dewan Pemuda PAS Pusat dan anak Sabah dan Sarawak. Selain itu kata beliau, sesi dialog juga akan diadakan untuk memberikan ruang kepada peserta bertukar pandangan dan berkongsi masalah.


'banyak perkara yang perlu dikongsi bersama berkenaan situasi dakwah di Sabah dan Sarawak yang perlu ditingkatkan dari masa kesemasa dan tanggungjawab inilah yang mesti dipikul oleh anak Sabah dan Sarawak yang berilmu, ujar beliau.


Pertemuan Ukhwah bersama anak Sabah dan Sarawak dibawah anjuran Jabatan Hal Ehwal Sabah dan Sarawak dijangka akan dirasmikan oleh Ustaz Nassarudin Tantawi Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.




Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top