Isnin, 8 April 2013

Belia Kota Belud Diajak Buat Perubahan

KOTA BELUD: Anak muda dan belia di negeri ini, khususnya di Kota Belud di ajak membuat perubahan dengan mengundi Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Umum ke-13 akan datang.

Menurut Timbalan Yang DiPertua PAS Kota Belud, Awang Laiman Ikin berkata, Barisan Nasional terlalu banyak kelemahan sehingga menyebabkan keamanan dan keselamatan negara tergugat dalam pelbagai isu termasuklah rasuah, masalah sosial dan kerapuhan benteng pertahanan dan kedaulatan negara sehingga mudah dibolosi pengganas seperti insiden pencerobohan di Lahad Datu.

“Barisan Nasional banyak kelemahan sehingga negara hari ini menghadapi pelbagai isu iaitu rasuah, gejala sosial dan isu keselematan di Lahad Datu,” ujar beliau yang juga Setiausaha PAS Sabah.

Beliau berucap ketika menghadiri Kejohanan Sepak Takraw peringkat daerah Kota Belud yang dianjurkan oleh Jabatan Amal PAS Kota Belud di sini, kelmarin. Johan dalam kejohanan tersebut dimenangi oleh belia Kampung Bobot dan Kampung Jawi-jawi sebagai Naib Johan manakala tempat ketiga dimenangi oleh Kampung Suang Punggur. Perasmian dan penyampaian hadiah disampaikan oleh Pesuruhjaya PAS Sabah, Aminuddin Aling.

Dalam perkembangan lain, PAS kawasan itu turut menyerahkan sumbangan sekampit beras kepada 130 penduduk di Kampung Ambong, dekat sini.

Yang DiPertua PAS Kota Belud, Mustakim Aling berkata, PAS komited dalam merealisasikan agenda Negara Berkebajikan yang digagaskan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam membina sebuah negara dan rakyat yang penyayang.

“PAS berkomitmen untuk merealisasikan konsep Negara Berkebajikan dan manifesto Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui juga mempunyai kesamaan dengan konsep tersebut,” jelas beliau.

1 Pesan Ditinggalkan :

Tanpa Nama berkata...

PAS FOR ALL! MEMBANGUN DAN BERUBAH BERSAMA ISLAM! NEGARA BERKEBAJIKAN REALITI BUKAN IMPIAN! ALLAHUAKBAR!

HAKIMI BIN ABDUL JABAR
BATU PAHAT, JOHOR, MALAYSIA

Catat Ulasan

 
back to top