Selasa, 7 September 2010

Pemuda PAS Sepanggar Gesa Cakna Umat Islam Sempena Ramadan

Edar bubur lambuk di Indah Permai


Kota Kinabalu : Dewan Pemuda PAS Sepanggar melancarkan beberapa program sepanjang Ramadan kali ini seperti mengedar bubur lambuk sekitar sini sepanjang bulan Ramadan ini.

Ketua Pemudanya Sdr Saifudin Abdullah berkata, ini merupakan salah satu langkah untuk memperkenalkan PAS kepada warga Sepanggar.

“edaran bubur lambuk ini merupakan aktiviti yang julung kali diadakan walaupun perancangannya telah bermula sejak Ramadan sebelum ini lagi, jelas beliau.

Antara lokasi edaran bubur lambuk iaitu di sekitar pasar tamu dan bazaar Ramadan yang menjadi tumpuan warga Sepanggar seperti di Indah Permai dan Gerai Ikan Universiti Apartment.

Selain itu, antara program kebajikan yang berjalan setiap kali Ramadan iaitu mengagih beras kepada golongan muallaf dan fakir miskin.

Pemuda PAS katanya, sangat mengambil berat berkenaan isu golongan muallaf yang kembali kepada agama lama mereka kerana tidak mendapat bimbingan sewajarnya daripada pihak yang berwajib.

“kita telah mengambil beberapa inisiatif untuk menangani masalah ini dengan mengadakan kerjasama beberapa badan kerajaan dan NGO”

Antara langkah yang diambil iaitu program ziarah ke kampung-kampung muallaf sepanjang Ramadan dan program pemantapan akidah yang telah berjalan dengan baik sebelum ini, tambah beliau.

Sempena Hari Kemerdekaan kali yang ke-53 ini, Pemuda Sepanggar telah turun mendekati golongan remaja di sekitar Pantai Tanjung Lipat dan Water Front Bandar Kota kinabalu dengan mengedar risalah disamping solat hajat mendoakan agar kemerdekaan kali benar-benar mencapai maksudnya seperti yang terdapat dalam Al quran.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top