Selasa, 7 September 2010

"Pertingkatkan Kebersamaan Bersama Masyarakat"

Kota Kinabalu : Ketua Penerangan PAS Sabah Sdr Hisamudin Sulaiman menyeru kepada semua ahli PAS yang berasal dari semenanjung dan bertugas di Sabah agar mengambil peluang berada disini untuk menyebarkan Islam kepada masyarakat setempat.

bersama PAS Beaufort

Beliau bersama-sama rombongan Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah dalam rangka jelajah Iftar ke beberapa PAS Kawasan pantai barat Sabah seperti PAS Kawasan Beaufort, Papar, Kudat dan Kota Belud.

Ramai dikalangan ahli PAS yang bertugas di Sabah mempunyai ilmu dan kefahaman Islam yang baik tetapi masih belum mahu turun kepada masyarakat setempat untuk menyampaikan ilmu.


bersama PAS Kudat

“Kita mendapat respon daripada masyarakat setempat yang mengatakan ada orang-orang semenanjung yang agak sukar bergaul dengan orang tempatan dan perkara ini perlu diubah, kata beliau.

Menurut beliau, Umno-Bn di semenanjung telah ditolak oleh rakyat pada PRU ke-12 namun, mereka masih kekal bertahan di Putrajaya kerana Sabah dan Sarawak masih belum menyertai perubahan yang berlaku disemenanjung.

“Oleh itu, kita berharap kepada ahli PAS terutamanya daripada golongan Ustaz dan Profesinal mesti mengambil peranan semaksima yang mungkin kerana kerja-kerja memperkenalkan PAS kepada masyarakat tempatan masih terlalu banyak, ujar beliau.

Beliau yang juga sebagai Yang Dipertua PAS Keningau berkata, sambutan masyarakat peribumi di sana sangat memberangsangkan dan ini membuktikan kehadiran PAS sememangnya dinanti-nantikan oleh masyarakat di sini untuk membela hak mereka.

Selain itu, diperingkat Negeri katanya kerjasama diantara PAS-DAP-PKR telah berjalan lancar dan kerjasama ini juga mesti digerakkan dengan baik diperingkat PAS Kawasan.

“Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat PAS Kawasan mesti mengambil langkah memperkukuhkan hubungan dengan DAP dan PKR melalui anjuran program bersama untuk menarik sokongan pengundi diperingkat grass root, tambah beliau lagi.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top