Isnin, 1 November 2010

Tidak Amanah, Batu Sapi mesti tolak Barisan nasional

Batu Sapi - Masyarakat di Batu Sapi mesti menolak kerajaan Barisan nasional kerana gagal menjalankan amanah mereka sebagai pemimpin yang dilantik oleh rakyat, kata Ahli Parlimen Shah Alam, YB Ir Khalid Samad.

Beliau berkata demikian ketika melakukan ceramah kelompok di Kg Cenderamata kelmarin disini.

Masyakat disini katanya perlu faham bahawa membuat perubahan bukanlah satu kesalahan malah ia merupakan hak rakyat untuk memilih siapa yang mereka akan pilih.

"Jika pemimpin Barisan nasional tidak menjalankan tugas dan amanah yang dipertanggungjawabkan, maka masyarakat di sini berhak untuk untuk tidak memilih mereka pada pilihanraya kali ini, kata Khalid.

Beliau berasa hairan mengapa pengundi masih mengekalkan undi kepada Bn sedangkan keadaan pembangunan dan kebajikan rakyat disini sangat menyedihkan.

Khalid berkata, jika rakyat di Selangor yang sudah pesat membangun dengan segala kemudahan yang ada boleh menukar kerajaan dari Bn kepada Pakatan Rakyat, rakyat di Sabah khusunya di Batu Sapi seharusnya sudah lama menolak Barisan nasional.

Jelas beliau lagi, antara faktor rakyat di Selangor menolak Barisan nasional pada Pilihanraya Umum 2008 kerana pemimpin-pemimpin mereka (Bn) mengamalkan rasuah dan penyelewengan.

Bekas Menteri Besar Selangor katanya, walaupun belum sampai setahun mentadbir tetapi sudah memiliki sebuah rumah yang berharga 4 juta ringgit.

Tambah Khalid, pendapatan royalty minyak Sabah setahun sebanyak 1 bilion ditambah dengan keluaran hasil balak, gas dan kelapa sawit sebenarnya menjadikan Sabah lebih kaya daripada Selangor tetapi malangnya apa yang berlaku iaitu rakyat Sabah masih di tangga termiskin dalam Negara ini.

Selain itu katanya, masyarakat disini jangan terpedaya dengan fitnah dan tohmahan yang dilakukan oleh Bn terhadap 4 buah negeri yang di tadbir oleh Pakatan Rakyat seperti Selangor, Kedah Kelantan dan Pulau Pinang.

Walaupun Pakatan Rakyat di Selangor baru memerintah hampir 3 tahun tetapi perubahan begitu jelas telah dillaksanakan berbanding kerajaan Bn yang sudah mentadbir selama 50 tahun lebih.

Dalam jangka masa yang singkat itu jelas Khalid, kami (PR) sudah mampu melaksanakan pentadbir dan pengurusan yang terbaik dan mengutamakan kebajikan rakyat Selangor.

Justeru katanya, masyarakat disini mesti buat keputusan yang terbaik demi masa depan generasi yang ada sekarang ini dengan memberikan undi kepada calon Pakatan Rakyat Tn Hj Ansari Abdullah dari Parti Keadilan Rakyat pada hari membuang undi 4 November nanti.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top