Rabu, 27 Oktober 2010

PAS Beri Komitmen Tinggi di Batu Sapi




Batu Sapi
- PAS akan turun dengan komitmen yang tinggi bagi memastikan Pakatan Rakyat menang di Batu Sapi kata Ketua Penerangan PAS Sabah, Sdr Hisamudin Sulaiman.

Beliau berkata demikian semasa hari penamaan calon ketika di tanya oleh wartawan Harakah.

"Walaupaun PAS tidak bertanding dalam Pilihanraya Kecil kali ini, tapi kita akan turun dengan komitmen yang tinggi tidak sekadar sebelah tangan sahaja untuk memastikan calon Pakatan Rakyat iaitu Sdr Hj Ansari Abdullah dari Parti Keadilan Rakyat menang disini"

Hisamudin menggesa kepada pengundi-pengudi Batu Sapi agar memberikan laluan kepada calon Pakatan Rakyat menang pada kali ini walaupun terdapat pertandingan 3 penjuru iaitu daripada PKR, SAPP dan BN.



Namun, beliau yakin dengan peribadi calon Pakatan Rakyat yang lebih berwibawa rakyat akan memberikan peluang kepada Hj Ansari Abdullah membawa suara mereka ke parlimen.

"beliau (hj. Ansari) merupakan seorang peguam yang berpengalaman, faham dengan permasalahan rakyat dan ini sudah tentu menjadi kriteria penting yang jauh berbeza daripada calon SAPP dan BN, ujar beliau.

Selain itu, Hisamudin juga menolak dakwaan Bn yang mengatakan berlaku keretakkan dalam hubungan antara PAS-PKR-DAP kesan pengagihan kerusi yang tidak adil.

"kita menolak dakwaan ini malah Pakatan Rakyat lebih adil dalam soal ini kerana di pilihanraya kecil di Sibu diberikan kepada DAP, di Galas diberikan kepada PAS dan di Batu Sapi diberikan kepada PKR"



Selain itu, turut sama berarak bersama calon Pakatan Rakyat ke tempat penamaan calon iaitu Setiausaha Agong PAS Pusat Dato Mustafa Ali, Pesuruhjaya PAS Sabah Hj Muhammad Abdullah dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Sabah Hj Hamzah Abdullah.

Sila Tinggalkan Pesan, K!

Catat Ulasan

 
back to top